Techniek

Software

dfab werkt met Unreal Engine 4 voor de realisatie van realtime interactive 3D in projecten. Daarnaast gebruikt dfab Blender 3D om 3D modellen om te zetten naar Unreal Engine. Ook maakt dfab gebruikt van Substance Designer om realistische materialen te maken voor de 3D objecten.

Hardware

Onze projecten zijn geschikt voor de laatste VR brillen, zoals de desktop VR brillen Oculus Rift en HTC Vive en de mobiele VR brillen Oculus Go en HTC Vive Focus. Een desktop VR presentatie is mogelijk met zowel PC als laptop.

Aan te leveren model

Aanlevering van een zo compleet mogelijke 3D model heeft de voorkeur. Het model kan uit verschillende pakketten komen zoals Autocad, Revit, sketchup, Blender, Cinema4D, Maya en 3D Studio Max. Van daar uit hebben we graag de bestanden in FBX of Collada formaat. Overige pakketten en formaten kunnen in overleg worden aangeleverd. Daarnaast is het altijd goed om te beschikken over afbeeldingen zoals artist impressions en renders als referentie.